torsdag den 3. juli 2008

Boycot grisekød

I Fyns Stiftstidende er der en kronik i dag, den beskæftiger sig med den måde vi behandler grisen på.
Grisen er på størrelse med mennesker, dens intelligenskvotient nærmer sig nogle menneskers ( :-) og hvad gør vi med den, vi udnytter den og den har ikke en chance.
Jeg har selv boet på landet og tænkt at det er uhyggeligt hvad der gøres mod den, modergrisen bindes og fikseres, indsprøjtes, den er kun et fødedyr, de små grise tages fra alt for hurtigt for at der kan tjenes penge.
Og hvad har jeg så gjort for at ændre det som jeg ved er galt ?
Jeg har boycottet grisekød simpelthen fordi jeg ikke kan holde ud at spise det.
Det er alt hvad jeg har gjort og det er ikke nok, for menageriet fortsætter sålænge der er folk, der køber grisekød

1 kommentar:

Christopher sagde ...

Jamen jamen, grisen er jo et fortræffeligt dyr, ikke mindst på tallerkenen. At boykotte svinekød, er da mere synd, end f.eks. at vælge frilands- eller økosvin der er vokset op under nogle tilforladelige forhold!